Dietos

Pastebima, kad dietų teorijų vis daugėja ir daugeliu atvejų jos yra absurdiškos, o šių dietų naudotojai užmiršta sveikos mitybos principus. Medikai sako, jog dieta - rekomendacija maitinimuisi, siakiant pagerinti sveikatą. Medikai yra linkę išskiria kelias populiariausias ir pagrindines dietas: Atkinsono, Holivudo, dietą pagal kraujo grupę. Trumpai apžvelgsime pagrindines dietų teorijas, šių dietų poveikį sveikatai. Dietologija
 
Atkinsono dieta - viena populiariausių. Pagrindą sudaro maistas iš baltimų. šios dietos šalininkai rekomenduoja vartoti žuvies, paukštienos, mėsos produktus. Baltyminės kilmės maistu pagrįstas dietas dažniausiai naudoja aktyviai sportuojantys žmonės.
 
Pagrindinis dietos principas - atsisakoma angliavandenių ir vartojama daugiau baltymų turinčių produktų. Organizmas visų pirma sudegina angliavandenius., norėdamas gauti energijos. Tuomet organizmas pradeda deginti riebalus, susikaupusius kūne.
 
Iš pirmo žvilgsnio ši dieta  atrodo efektyvi, per pirmąsias savaites pastebimai netenkama svorio, bet naudojant šią dietą, organizmas patiria didelį šoką.  Medžiagų apykaita pasikeičia, kalcio apykaitos procesai yra pažeidžiami, kada organizmas trūkstamų medžiagų bando iš kaulų pasisavinti. Todėl padidėja kaulų lūžių rizika, nes kaulai silpsta. Be to organizmo terpės rūgštingumas pakyla, išauga gautų iš gyvulinės kilmės produktų rūgščių perteklius, kuris neigiamai veikia organizmą.
 
Akcentuojama gydytojų, jog organizmas privalo gauti įvairių reikalingų maisto medžiagų: ir riebalų, ir angliavandenių, ir baltymų. Naudojant Atkinsono dietą, negaunamas reikiamas mineralinių druskų ir ląstelienos kiekis, o normaliam virškinamojo trakto darbui jis yra būtinas, per riebus maistas sukelia daugelį odos problemų.
 
Pagrindinis holivudo dietos principas tas, kad vartojamas maistas yra be kalcio ir baltymų. Nevartojama sūrio, pieno, mėsos produktų, žuvies ir kiaušinių. Leidžiami visi angliavandeniai: saulėgrąžos, grūdai, bulvės, duona, bet jie vartojami itin mažais kiekiais. Tai yra labai mažo kaloringumo (nuo 600 iki 800 kilokalorijų per dieną), taip netenkama daug svorio per trumpą laiką (per savaitę numestama nuo 5 iki 7 kg). 
Be staigaus svorio kritimo, iš šios dietos moterys neturėtų tikėtis daugiau jokios naudos. Pabaigus dietą, svoris sugrįžta su kaupu, dėl to, kad sukrėstas organizmas bando dar daugiau riebalų sukaupti, nes bijo naujų išbandymų. Dėl nuolatinio baltymų trūkumo, dieta sendina odą, šį stampa uglembausi.  Sėdmenys ir pilvas sumažėja, bet tampa suglebę. Ilgiau taikant šią dietą medžiagų apykaita yra sutrikdoma, nes šios dietos principai su subalansuota mityba neturi nieko bendra. Anot medikų, dėl visiško riebalų atsisakymo, ši dieta pavojinga, todėl ji netaikoma nėščioms moterims, diabetikams,  žmonėms,  kamuojamiems nuovargio ir patyrusiems stresą.
Dieta pagal kraujo grupes pagrįsta teorija, kad kiekvieno organizmo poreikiai - skirtingi. Pagrindinis šios dietos principas - žmogus turi skirtingą kraujo grupę su skirtingais antikūnais. Pirma kraujo grupė yra pati seniausia. Atsirado tada, kai mūsų protėviai, medžiotojai maitinosi mėsa. Šios kraujo grupės žmonėms yra labiausiai rekomenduojami mėsos produktai, nes organizmas juos geriau įsisavina. Antrosji kraujo grupė atsirado su žmonių gebėjimu apdirbti žemę. Žmonės pradėjo maitintis tuo, ką užaugindavo. Jiems rekomenduojami augaliniai produktai. Trečioji kraujo grupė siejasi su klajoklišku gyvenimo būdu ir pirmenybe pieno produktams. Ketvirtoji kraujo grupė yra pati jauniausia. Šios kraujo grupės turėtojams virškinimo traktas yra nepaprastai jautrus, taigi parengti konkrečią dietą labai sunku. Rekomenduojama saikingai vartoti miltų, mėsos, kukurūzų, grikių, nes nuo šių produktų svoris greitai auga. Šios kraujo grupės žmonėms patariama valgyti daržovių,  jūros gėrybių, pieno produktų.
Data: 2009-05-30

Kategorijos

Apklausa

Kada paskutinį kartą sirgote?